HTML

MarketingLabor

A marketing (és annak következménye) körülvesz minket, akár tetszik akár nem. Megpróbáljuk megfogalmazni, hogy miért készül annyi színvonaltalan reklám, hirdetés, szórólap, honlap, és talán hozzásegítünk valakiket ahhoz, hogy a színvonal emelkedjen. Nem az ügyfél a hibás, de nem is az ügynökség a hibás. Hát akkor ki? Erre keressük a választ

Friss topikok

Linkblog

Üzleti adatok nélkül nehéz a válságból kijönni!

2010.07.30. 14:32 MarketingLaboros

Sokak számára ez közhely, de a tapasztalat azt mutatja, hogy elméletben sokan és sokat bólogatnak erre, azután csinálnak mindent tovább, ahogy eddig.

Pedig hát, kérem szépen egy ideje már itt a válság, itt van újra. A válságot általában akkor tapasztalják meg a cégek, amikor elkezd szépen lassan, vagy hirtelen csökkenni a bevétel.

Ekkor egyre kevésbé lehet ugyanúgy működni, mint előtte, de azért jó magyar dzsentrileszármazottak módjára egy ideig minden marad a régiben. Aztán pedig jön a sírás, a rívás, meg a fogaknak csikorgatása. Aztán a kirúgások, aztán a hitelkeretbővítés, aztán a kocsik eladása, aztán ki tudja még mi?

Pedig, ha lennének adatok, akkor mi látszódna? A honlapstatisztikán látszódna, hogy csökken a látogatottság, a bejövő rendelések száma, ha mérve lenne, akkor azokon már látszódna a visszaesés, ha a konkurencia működése mérve lenne, akkor látnánk, hogy ők mit csinálnak.

És ezek sokkal de sokkal előbb látszanának, mint a mikor a negyedéves jelentésben kevesebb az árbevétel.

Ez most csak egy indok volt a sok közül, hogy miért kellene mérni az üzleti teljesítményeket, a cég nagyságától függetlenül.

Mert a válságból való kilábalás első lépése az, hogy legyünk tisztában az adatokkal, a számokkal, a cég különböző mutatóival, hogy aztán olyan megalapozott stratégiát építhessünk, amelyik segít kilábalni.

Enélkül a cég egy olyan repülőhöz hasonlóan halad, amelyiken a műszerek már rég nem működnek... Nem tudjuk, hogy hova megyünk, nem tudjuk, hogy mikor szállunk le, és nem tudjuk, hogy túléljük-e egyáltalán a leszállást....

 

Szólj hozzá!

Címkék: marketing kutatás kommunikáció stratégia válság adatok marketinglabor

A bejegyzés trackback címe:

https://marketinglabor.blog.hu/api/trackback/id/tr892187231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása