Több okból is:).
Persze gyakran a grafikus, kreatív, szövegíró a hunyó. Ezeket egy másik postban elemezzük ki, maradjunk most a megrendelői oldal "erősségeinél":). Nézzünk tehát néhány olyan mondatot, amelyek a Megrendelők szájából hangoznak el, sajnos gyakrabban, mint kellene:
" A logónknak sokkal kiemeltebb helyen kell szerepelnie."
" Jó ez az anyag, csak kicsit elvont, lehetne direktebb, mondjuk egy olyan felirattal, hogy AKCIÓ!"
" Nézzük meg, ezt kisebb képpel, és nyomtatott nagy betűkkel."
" Jó ez az anyag, de legyen még benne a cég neve, címe, telefonja, faxszáma, emailcíme, telephelye, nyitvatartása, webcíme, és a legfontosabb 5 szolgáltatása is."
" Legyen ezzel a tartalommal fele ekkora, mert nagyon drága a felület."
" A tulajdonos ragaszkodik az előző dizájnhoz."
" A tulajdonos új designt akar, mert ez a hirdetés már kétszer megjelent, unják már az emberek."
" Itt van ez a névjegykártya, ez lenne az alapdesign, a többi már gyerekjáték, mert csak azt kell továbbvinni."
" Bocs, az az előző arculat névjegykártyája volt, itt az új erre kellene elkészíteni a grafikát."
" A tulajdonos fia is ért a grafikához, és azt modnta, hogy ez így nagyon nem jó, itt a telefonszáma, dolgozzatok össze."
" Maradjunk a jól bevált sablonoknál."
És így tovább.
A lényeg, hogy ha saját ötlet, kreativitás van az anyagokban, akkor sok megrendelőben beindul valami félsz, aminek leginkább az a vége, hogy elkészül valamilyen öszvéranyag, mely se nem új, se nem régi, általában egy keverék, melyekkel tele vannak aztán az újságok, meg a postaládák.